Basiscursus Amerikaans patchwork.

Dit voorjaar zal ik geen nieuwe cursussen geven, heeft u wel interesse, stuur dan gerust een berichtje voor het najaar seizoen.


maandag 10 december 2012

O Denneboom...



Gisteren hebben de kinderen, tante Hanny en ik de boom opgezet.
Voor het eerst een kunstboom, ik was er wel eerst tegen maar nu hij staat is het toch wel erg mooi. Met alle ballen en lichtjes erin zie je haast niet eens dat het een neppert is.



Zoals je kunt zien hou ik van een traditionele boom versiering. De kerstballen heb ik nu al bijna 20 jaar, van een oud-huis genootje gekregen en door de jaren heen kwam ik elke keer wel weer wat tegen, bij de kringloopwinkel meestal. De strikken heb ik ook jaren geleden gemaakt, het was een ware straf om ze te maken maar nu elk jaar weer een feest om ze er weer in te hangen.

Deze vind ik het allermooist.



Deze quilt heb ik vorig jaar gemaakt (in Oktober), een paar weken voordat ik uitgerekend was van de derde. Ik had een hele verzameling van rode lapjes, geweven en mooie wollen stofjes. Voor de achterkant heb ik een babyrib genomen, ook uit de voorraad kast. Wie wat bewaard heeft wat, zeggen ze toch? De vulling is ook van wol en omdat ik hem niet onder de naaimachine kreeg en met de hand ook niet gequild kreeg door de dikke lagen heen, heb ik hem geknoopt. Niet mijn favoriete klus moet ik zeggen, een beetje saai werkje. Het resultaat is wel goed geslaagd, gelukkig!
Ik had hem voor de bank bedacht, voor de koude avonden, tot nu toe had hij echter op mijn bed gelegen, maar dan voor de koude nachten. Maar nu zo voor de kerst mag hij weer naar beneden en ligt er op mijn bed een 'saaie' wollen deken. Ik ben nou eenmaal een verschrikkelijke kou-kleum.


De sneeuw is weer verdwenen en het is een mooi weertje om lekker bij de kachel te kruipen met een quiltwerkje op de schoot. Wat ik nu ook ga doen (maar dan achter de naaimachine), het is vandaag mijn werkdag, alle kinders de deur uit, kan ik de hele tijd lekker achter de naaimachine door werken zonder dat Ivor aan de snoertjes gaat trekken wat natuurlijk niet echt veilig is.

Fijne dag allemaal,

Groetjes Tamara







Geen opmerkingen:

Een reactie posten