Basiscursus Amerikaans patchwork.

Dit voorjaar zal ik geen nieuwe cursussen geven, heeft u wel interesse, stuur dan gerust een berichtje voor het najaar seizoen.


dinsdag 29 januari 2013

Nieuwe oude gordijnen en de Court house step


In ons dorp zit sinds kort een tweedehands winkel, Meubels en fabels, ze verkoopt veel meubels en accessoires uit de jaren '50 en '60. Daar houd ik persoonlijk niet zo van maar ze heeft er gelukkig ook juweeltjes tussen zitten zoals deze prachtige gordijnen. 4 banen in totaal, wat precies genoeg is voor onze slaapkamer. Gelukkig maar, want ik was op slag verliefd. Ze hoeven bijna niet vermaakt te worden.


Verder ben ik al over de helft voor de laatste rand van de log cabin quilt. Nou had ik wederom stof te kort en ik wilde toch echt in dezelfde stijl blijven, zelf had ik echt niets meer in deze tinten op de plank liggen.
Ik kon nog de ruitjesstof bijbestellen. (na lang nadenken wist ik weer waar ik het gekocht).
Anita had nog de veertjesstof, wat hopelijk genoeg is voor de laatste 16 blokken en Lida had nog witte stof voor mij. Meiden bedankt voor jullie hulp, nu kan ik hem snel afmaken.


Bij de kringloopwinkel had ik een mooi tafellaken gevonden (zie onder de blokken) in de perfecte kleur roze voor de achterkant. Geen vlekje te bekennen en van katoen. En dat voor een €1,00. Goedkoper kan ik niet aan een achterkantje komen, zeg nou zelf! Ik wil hem met de Quilt as you go techniek in elkaar gaan zetten.
Voor degene die nog niet weten wat dat is: Je quilt een aantal blokken en daarna nog een aantal blokken, apart van elkaar en later zet je ze gequilt en al aan elkaar. Aan de achterkant krijg je biesjes om de naden te overlappen. Zo kun je ook een grote quilt op de naaimachine goed quilten. Ik heb persoonlijk dit nog nooit gedaan maar ik ga het gewoon proberen.

Je hoort nog van mij hoe het gaat.....

Groetjes Tamara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten