Basiscursus Amerikaans patchwork.

Dit voorjaar zal ik geen nieuwe cursussen geven, heeft u wel interesse, stuur dan gerust een berichtje voor het najaar seizoen.


dinsdag 12 februari 2013

Quilt as you go


Het eerste blok is klaar, ik vond het reuze meevallen. Ik heb er allemaal cirkels op getekend. Zoals gewoonlijk was weer mijn blauwe verdwijnstift  op. Schijnbaar leer ik dat nooit, altijd met een nieuw quiltproject kom ik er achter dat de stift op is. Voortaan maar een voorraadje kopen dan grijp je nooit meer mis. Ik tel de dagen af voor de beurs in april. Ik heb al een aardig boodschappenlijstje klaarliggen.
Voor degene die niet weten waar ik het nu over heb: De Patchwork quiltdagen in Rijswijk op 5,6 en 7 april.



Dit is de achterkant, ik heb inmiddels ook het tweede deel klaar liggen om te quilten en dan komt de Quilt as you go techniek aan te pas, ik ga dan de 2 gequilte blokken aan elkaar naaien en met een bies afwerken.
Wordt vervolgd....


En dit is mijn Celine project tot nu toe, de eerste drie banen heb ik met de hand gemaakt, de laatste drie banen ga ik met de naaimachine maken. Ik heb nog zoveel projecten die ik wil maken dat ik maar een tempo ga maken met de projecten die er nog liggen. De zogenoemde UFO's. En geloof mij maar daar ben ik de kampioen in. Sommige zullen waarschijnlijk nooit afkomen maar een aantal wil ik toch echt afmaken.
Zoals de log cabin van De Sampler, dit was een cursus zo'n 5 jaar geleden! daar heb ik de meeste dames ontmoet met wie ik nu de Flying Geese club heb. Dus het was zeker de moeite waard om deze cursus te volgen. Ik ben wel al wat verder dan deze foto maar toch nog lang niet klaar. Zelf vind ik hem erg mooi.


Groetjes Tamara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten