Basiscursus Amerikaans patchwork.

Dit voorjaar zal ik geen nieuwe cursussen geven, heeft u wel interesse, stuur dan gerust een berichtje voor het najaar seizoen.


woensdag 9 oktober 2013

Het Zwarte woud


We zijn net terug van een weekje Zwarte woud. De kindjes bleven thuis en opa en oma kwamen oppassen.
Dit doen we 1 keer per jaar en ik moet zeggen dat bevalt ons prima. Dus zolang opa en oma dat ook vinden....

We zaten redelijk in de buurt van Zwitserland waar we een aantal kennissen hebben wonen.
Daar hebben we Schaffhausen, luzern en Basel bezocht en we hebben prachtige wandelingen gemaakt.
We hebben zelfs een paar hertjes gezien.

Onder de overkappingen in Aarau waren prachtige beschilderingen te vinden


 En een mooi slot bezocht, waar ze prachtig borduurwerk hadden en zelfs een vorm van applicatie uit 1644!

De applicatie, wel achter glas een foto gemaakt, toch wel lastig, als je het kan inzoomen zie je het jaartal bovenaan.

Een hele mooie jurk wat een van de laatste bewoonsters gedragen heeft.

2 dames die in het slot gewoond hebben lang geleden, ik vind de jurken zo mooi!

Het zwitserleven gevoel....

Niet echt helder maar toch wel een mooie foto geworden, vind ik zelf.

Een heel oud huis in de stad luzern, met prachtige beschilderingen.

                            de Vierwaldstattersee


In Riehen (dit ligt 07 km bij Basel vandaan) ben ik in een geweldige quiltwinkel geweest. Het was niet zo groot maar zoveel stoffen heb ik nog niet hier in Nederland gezien, ik denk dat er zeker 3000 rollen stonden, we hebben het geprobeerd te tellen maar dit lukte niet zo heel goed meer op het end. Ze hadden alles van Moda, Kaffe fasset en Tilda, heel veel Japanse stoffen en voor de kleintjes onder ons was ook genoeg te vinden. De eigenaresse bleek een Nederlandse moeder te hebben wat de communicatie wel wat makkelijker maakte want mijn Duits is niet echt best namelijk! Kijk maar eens op: http://www.cotton-color.com/ voor een impressie.

Terug naar de realiteit maar weer: de kindjes, huishouden, school, cursussen geven en sporten maar weer.
Wel gezellig allemaal hoor, bij ons begint het verjaardag seizoen ook weer, alles is in de herfst en winter jarig. Ivor wordt 2 zondag. Wat gaat de tijd toch snel. 

Wat de tijd betreft, ik ga nu nog even quilten voordat dat mannetje alweer wakker wordt!

Groetjes Tamara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten