Basiscursus Amerikaans patchwork.

Dit voorjaar zal ik geen nieuwe cursussen geven, heeft u wel interesse, stuur dan gerust een berichtje voor het najaar seizoen.


zondag 22 september 2013

Applicatie cursus


Afgelopen week ben ik begonnen met een applicatie cursus bij De Sampler in Haarlem.

Er zijn 4 lessen, elke maand 1. En we krijgen elke les een andere applicatie techniek zodat je kan bekijken wat je het lekkerst vindt werken. We waren met 12 dames dus een hoop gezelligheid.
De eerste les hebben we geleerd hoe je freezer paper aan de binnenkant van een blaadjes strijkt, rijgt en daarna appliceert op je ondergrond.

op mijn blaadjes moet ik nog flink oefenen., het steeltje was een stukje makkelijker

Dit gaan we uiteindelijk allemaal maken.



Dit patroon is als eerste aan de beurt


aan de zijkant een voorbeeld hoe je de applicatieblokken kan
aanvullen met patchwork.




 Ik vind de patronen helemaal leuk en ik heb erg veel zin om ze te maken. Het is meteen een goede oefening om daarna aan de mysterie quilt te beginnen van Yoko Saito. Allemaal Sun Bonnet Sue blokken en die zijn erg klein! Deze patronen staan in het tijdschrift: Quiltmania. Zelf heb ik alle pakketten besteld bij Quiltwinkel Marij. Dan heb je ook meteen de bijbehorende stofjes erbij.


Tot de volgende keer,

Groetjes Tamara




1 opmerking:

  1. Mooi Tamara en dan kunnen we met onze komende bee meteen uitleg krijgen hoe je dus echt mooi appliceert. Tot donderdag a.s. Groet Trudy

    BeantwoordenVerwijderen